مقوا فابریانو + قیمت خرید فروش

مقوا یکی از انواع مختلف کاغذ است که استفاده های فراوانی در صنایع مختلف دارد، به طور مثال در صنعت بسته بندی، در هنر، صنعت تبلیغات و گرافیک، مصارف خانگی و… کاربرد دارد. در واقع تفاوت های زیادی بین کاغذ و مقوا وجود ندارد. شاید بتوان گفت تنها تفاوتی که کاغذ و مقوا با هم دارند، میزان ضخامتشان است. کاغذ و مقوا از فیبر یا همان الیاف تولید می شوند. برای تولید مقوا لازم است الیاف را به خمیر تبدیل کرده و با توجه به این که چه ضخامتی برای آن نوع مقوا مد نظر است، چند لایه از آن را روی هم قرار داد. بنابراین مقوا نوعی کاغذ ضخیم است که توانایی حفظ شکل بیشتری نسبت به کاغذ های عادی دارد. مقوا فابریانو از کتان و خمیر کاغذ ساخته می شود و کاربرد آن عموما برای نقاشی و طراحی است. این مقوا مقاومت بیشتری نسبت به سایر انواع مقوا ها دارند و در کارهای هنری مورد استفاده قرار می گیرند. مقوا فابریانو به دلیل اینکه از کتان تهیه می شود بافت خاصی دارد و در رنگ های متنوعی نیز تولید می شود، در نتیجه کاربرد فراوانی در چاپ کارت ویزیت، کاتالوگ و … دارد. اما می توان گفت بیشترین مورد استفاده ی این مقوا برای نقاشانی است که نقاشی با آبرنگ انجام می دهند و به دلیل بافت مقاومی که دارد، در بین نقاشان بسیار محبوب است.

مهم ترین دلیل استفاده از مقوا فابریانو در نقاشی با آبرنگ، مقاومت و استحکام زیاد آن می باشد در نتیجه آبرنگ به دلیل مایع بودن به بافت مقوا صدمه وارد نمی کند. با اینکه این مقوا به کاغذ نقاشی با آبرنگ معروف است، در نقاشی با ذغال، پاستل و .. نیز کاربرد دارد.

برای آشنایی با سایر ویژگی ها و قیمت خرید مقوا فابریانو، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مقوا فابریانو + قیمت خرید فروش

مقوا فابریانو

مقوا فابریانو مقوا فابریانو در بین هنرمندانی که با آبرنگ نقاشی می‌کنند و چاپخانه‌ها بسیار محبوب است. این مقوا در بین نقاشان گیاه شناس که به سطح صافی نیاز دارند تا به دقت مورد نیاز برای سبک نقاشی خود برسند نیز محبوبیت بسیاری دارد.

یک نوع از این مقوا با ۱۰۰ درصد کتان می‌باشد که به دلیل سختی و استحکامی که دارد برای برای تکنیک‌های مختلف نیز مناسب بوده و مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از مقوا فابریانو به دلیل استحکام آن میتوان در ساخت کارهای هنری و دستی نیز استفاده کرد. این مقوا در طیفی از فعالیت های دیگر از جمله ساخت کادو مخصوص گل و هدیه، صحافی، ساخت کارت دعوت، کارت تبریک، تولید تقویم های درجه یک، صدور گواهینامه و تولید لوازم آرایشی و… کاربرد دارد.

همانطور که مشاهده کردید، مقوا فابریانو کاربرد های بسیار گسترده ای داشته و در بسیاری از مشاغل از آن استفاده می شود.

مقوا فابریانو شیراز

مقوا فابریانو شیراز شاید این پرسش برایتان ایجاد شده باشد که چرا نام فابریانو برای این نوع مقوا تعیین شده است؟ برای پاسخ لازم است در تاریخ کمی به عقب سفر کنیم. این مقوا برای نخستین بار در کارخانه ای قدیمی که در قرن چهاردهم میلادی در کشور ایتالیا تاسیس شده، تولید و وارد بازار مصرف شده است. این کارخانه فابریانو نام داشته است. پس از تولید، این مقوا مورد استقبال زیادی از سوی نقاشان حرفه ای قرار گرفت و انقلابی را در دنیای نقاشی رقم زد. بافت مقوا های فابریانو یکنواخت بوده و می تواند رنگ نقاشی را که روی آن استفاده می شود به خوبی جذب کند و در نتیجه اثر هنری شما بسیار تمیز از کار در می آید. میزان جذب رنگ های مایع همچون آبرنگ، به بافت و میزان فشردگی مقوا فابریانو بستگی دارد. از مقوا فابریانو در لیتوگرافی یا چاپ سنگی قدیم نیز استفاده می شود.

مقوا فابریانو به طور عمده در کشور های ایتالیا، چین و کره تولید می شود. در کشور ما نیز کارخانه های تولید این مقوا، در شهر هایی مانند شیراز، مشهد و… به تولید عمده این کاغذ کاربردی مشغول می باشند. قیمت مقوا فابریانو به دلیل تنوع ویژگی ها، جنس و ابعاد و تعداد برگه ها متفاوت می‌باشد.

مقوا فابریانو خاکستری

مقوا فابریانو خاکستری مقوا فابریانو در ابعاد و کیفیت های گوناگون عرضه می شود. بیشترین رنگ مورد تقاضا برای این مقوا، سفید می باشد، با این حال از تنوع رنگی گسترده ای برخوردار بوده و شما می توانید طیفی از رنگ های مورد نظر خود مانند خاکستری، قرمز، آبی و… را تهیه کنید.

مقوا فابریانو چکشی

مقوا فابریانو چکشی یک نوع از مقوا های فابریانو دارای بافت چکشی است که به آن مقوا فابریانو چکشی گفته می شود. از جمله کاربرد های آن می توان به بسته بندی ، ساختن کاردستی ، لوازم مصرفی با عمر کم، درزبندی و… اشاره کرد. نکات اصلی در رابطه با استانداردهای لازم مقواهای بهداشتی عبارتند از:

تأثیر بسته بندی از نظر میکروبی و شیمیایی و خطرات: با توجه به اینکه از کاغذهای بازیافتی جمع آوری شده برای تهیه انواعی از مقوا ها استفاده می شود، در شرایط غیر بهداشتی احتمال آلودگی‌ های مختلفی وجود دارد که مهم ترین آن‌ها شامل آلودگی‌های میکروبی و آلودگی‌های شیمیایی است.

استحکام بسته‌ بندی: دارای استانداردهای مختلفی است که برای تعیین کیفیت بسته‌بندی‌های مقوایی تدوین شده‌اند که مهم ترین آنها شامل حداقل شقی مقوا با زاویه خمش ۱۵ درجه، حداقل مقاومت در برابر ترکیدن، جرم پایه مقوا و… .

چسب مورد استفاده: با توجه به اینکه در صنعت مقواسازی انواع نشاسته یا مخلوط‌های آن مورد استفاده قرار می گیرد، و از آن جایی که نشاسته می‌تواند توسط میکروارگانیسم ها به عنوان ماده غذایی مصرف شود، نظارت و کنترل کیفیت چسب و استفاده کردن از نشاستهٔ مرغوب ضروری است. همچنین می‌توان از پلیمر هایی مانند پلی وینیل استات و پلی وینیل الکل که علاوه بر داشتن قابلیت چسبندگی، از آلودگی‌ های میکروبی نیز می‌تواند مانع شود، استفاده کرد.

روکش پلی‌اتیلن: هرچند روکش پلی‌اتیلن به دلیل اینکه تصور می شود حایل میکروبی-شیمیایی است، ترجیح داده می‌شود، اما از نظر فودگرید (دارای درجه غذایی) بودن مورد تردید بوده و می‌تواند آلودگی‌هایی را به ماده خوراکی انتقال دهد. همچنین در فرایند تولید و تهیه مقوا، نخست کاغذ به وسیله لایه پلی اتیلن لامینه شده و سپس با چسب به مقوا چسبانده می‌شود که این عمل باعث حفظ رطوبت مقوا و درنتیجه آن رشد میکروارگانیسم ها به خصوص کپک‌ ها و مخمر ها و ایجاد آلودگی می‌شود. افزون بر تمام این موارد، پلی‌اتیلن محافظ نبوده و دارای قابلیت نفوذپذیری است.

مواد ضدعفونی مورد استفاده: با توجه به میزان آلودگی اولیه کاغذهای جمع آوری شده و بازیافتی، استفاده از موادضدعفونی مناسب و مخصوص این کار ضروری است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.