برای انجام این کار، یک پیستون در یک سیلندر خوب مهر و موم شده که بتواند آزادانه با سیستمی از سوپاپها حرکت کند که در زمان مناسب باز و بسته میشوند، با کارایی لازم است. این پیستون ها دوباره گازهای احتراق را آب بندی کرده و سپس دود اگزوز را آزاد می کنند.
حال، اگر در مورد واشر سر سیلندر پراید صبا و اینکه واشر سر دقیقاً چیست، سوال اینجاست. اهمیت واشر را می توان با این واقعیت نشان داد که دارای نسبت تراکم در محفظه احتراق اتومبیل است.
علاوه بر این، هدف از واشر جلو نیز برای انجام وظایف جداسازی مسیر روغن و عبور آب از طریق بلوک موتور و سرسیلندر ضروری است. در برخی موارد، هنگامی که فشرده سازی در سیلندر باعث ایجاد سوراخ می شود، می تواند سوراخی در واشر سر ایجاد کند که منجر به دمیدن سر سیلندر یا واشر سر دمیده می شود.
عملکردهای انجام شده توسط واشر سر.اکنون با داشتن یک ایده کوتاه در مورد اینکه چرا و چگونه یک واشر ممکن است برای سیستم خودروی ما ضروری باشد، اجازه دهید ببینیم چه چیز دیگری در مورد عملکرد واشر و نحوه انجام آن وجود دارد.
هدف اصلی واشر سر، البته، تحمل فشارها و دماهای شدید است که به خودی خود یک کار سنگین است. برای این کار نیاز به نگهداری شدید با مایع خنک کننده در محفظه احتراق دارد.
واشرها وظیفه عملکرد روان موتور را بر عهده دارند.
به همین دلیل است که آنها اساسا با تحقیق در مورد بهترین مواد برای عملکرد بالا ساخته شده اند.
با توجه به فشار و دمای شدید، واشرها همچنین مسئول نیاز روغن و مایع خنک کننده در قطعات موتور هستند. برای جلوگیری از آسیب ناشی از گرمای بیش از حد، واشر کانال های خنک کننده واقع بین سرسیلندر و بلوک موتور را آب بندی می کند.
برای هر خودرویی، دمای آن توسط ترموستات کنترل می شود. هنگامی که موتورها سرد هستند، هیچ مایع خنک کننده ای از آنها خارج نمی شود. به محض اینکه دمای موتور شروع به رسیدن به دمای مطلوب حدود 200 درجه کرد، ترموستات باز می شود.
ترموستات سایش موتور و تجمع رسوبات مضر را کاهش می دهد که منجر به انتشار مواد شیمیایی مضر می شود.